کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

راههای جلوگیری از ریزش موی سر در مردان و زنان

دنبال کردن یک سبک زندگی سالم

- مصرف میوه و سبزیجات حاوی ویتامین B، آهن، کلسیم و روی می‌تواند تاثیر مناسب بر حفظ سلامت موها داشته باشد.

- انتخاب رژیم‌های غذایی غنی از پروتئین (در حقیقت موها از مواد پروتئینی ساخته می‌شوند).

- نوشیدن آب به مقدار کافی

اجتناب از فعالیت‌هایی که می‌تواند برای موها مضر باشند

به نظر واضح است که انجام برخی فعالیت‌ها می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به موها شود. برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

- استفاده از حالت‌های مو که باعث وارد شدن فشار به موها و کشیدن آن‌ها می‌شود (برای مثال مدل موی دم اسبی). امروزه بسیاری خانم‌ها موی خود را از ناحیه ریشه به شدت می‌کشند. در صورتی که این کار به موقع متوقف شود، امکان بازیابی شرایط عادی مو وجود خواهد داشت. در غیر این صورت همواره ممکن است رشد مو برای همیشه متوقف شده و امکان درمان آن دیگر وجود نداشته باشد.

- بسیاری از مواد شیمایی و حتی حالت دهنده‌های گیاهی می‌توانند باعث وارد شدن آسیب مشخص به موها شوند. برای مثال در این زمینه می‌توان از حالت دهنده‌ها، صاف کننده‌ها، روغن مو و اتوی موی نام برد

درمان‌های خانگی برای داشتن موهای سالم

- استفاده از ماده حنا، کشک، شنبلیله، گل ختمی، انگور فرنگی، و تخم مرغ (تمام آن‌ها یا یکی از آن‌ها) و قرار دادن آن‌ها بر روی مو و پوست سر برای حدود یک ساعت قبل از شامپو زدن به موها. با انجام منظم این کار، فرد می‌تواند موهای قوی‌تر و دارای ظاهر بهتر داشته باشد. به هر حال توجه داشته باشید استفاده از حنا فقط برای موهای دارای رنگ تیره مناسب است، زیرا این ماده باعث تغییر رنگ مو به رنگ قرمز خواهد شد.

- موهای خود را با عصاره چای یا یک مقدار لیموی فشار داده شده در آب به منظور خلاص شدن از دست شوره شستشو دهید.

- از روغن نارگیل یا بادام برای موهای خود استفاده کنید. در صورتی که انجام این کار به صورت روزانه نتوانست تغییر مناسب در وضعیت موها ایجاد کند، این روغن را بر روی سر خود در طول شب قبل از شامپو زدن موها قرار دهید یا از قطره‌های مخصوص به این منظور بر روی سر قبل از شانه زدن موها استفاده کنید.

برای اطلاع از روش های مراقبت از مو به لینک کاشت مو مراجعه فرمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.