کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو(پارت 4)

مطمئن شوید این روش بهترین درمان برای شماست

قبل از اقدام برای انجام کاشت مو باید بررسی کنید که آیا واقعا به کاشت مو نیاز دارید یا خیر؟ گاهی ریزش موی فرد با استفاده از روش های دیگر مانند روش های دارویی، مزوتراپی، پی آر پی و… قابل درمان هستند و نیاز نیست که فرد از روش های جراحی مانند کاشت مو استفاده نماید.

البته تشخیص اینکه فرد به کاشت و پیوند مو نیاز دارد یا خیر به میزان زیادی به تشخیص پزشک وابسته است و این پزشک است که با بررسی علت ریزش مو بهترین روش درمان را به فرد پیشنهاد می نماید.

در اکثر مواقع کاشت مو برای افرادی که به دلایل ژنتیکی دچار ریزش مو و طاسی شده اند پیشنهاد می گردد. در مواردی که فرد وارد مراحل پیشرفته ریزش مو نشده و یا در سن و سال مناسب کاشت مو قرار دارد می توان از روش های دیگر استفاده نمود.


علت ریزش مو را بیابید

ریزش مو به دلایل متعددی ممکن است اتفاق بیوفتد که هر کدام از این علت ها درمان مناسب خود را دارند. در مواردی که ریزش مو به دلیل کمبود ویتامین و تغذیه نامناسب اتفاق افتاده باشد می توان از روش های خوراکی و دارویی استفاده کرد، اگر مشکلات هورمونی علت ریزش مو باشد قرص های تنظیم هورمون تجویز می گردد و در مورد ریزش موی ارثی بهترین درمان، کاشت مو است. بنابراین قبل از هرچیز با مراجعه به پزشک متخصص مو علت ریزش مو را بیابید و به توصیه های پزشک برای درمان عمل نمایید.


به سن کاشت مو توجه کنید

کاشت مو برای افراد در تمامی سنین مناسب نیست و حداقل سنی برای کاشت مو وجود دارد که معمولا 23 سال است؛ در واقع کاشت مو برای افراد زیر این سن توصیه نمی گردد.


در مورد هزینه های درمان اطلاعات کسب نمایید

یکی از موارد قابل توجه در مورد انجام کاشت مو هزینه درمان میباشد. گاهی پیش می آید که فرد به دلیل کمبود بودجه به دنبال کلینیک هایی با تعرفه های پایین می گردند غافل از اینکه این امر ممکن است مشکلات بعدی را به دنبال داشته باشد. تجهیزات کاشت مو، پرسنل کلینیک، تخصص پزشک و … مواردی هستند که بر هزینه کاشت مو تاثیر گذارند. ممکن است قیمت کم ناشی از استفاده از تجهیزات قدیمی و یا پزشک غیر متخصص باشد. بنابراین قبل از تصمیم گیری حتما به این موارد توجه کنید.


در مورد تخصص کادر درمانی تحقیق کنید

موفقیت جراحی کاشت مو به میزان بسیار زیادی به تجربه و تخصص پزشک بستگی دارد. به همین دلیل در انتخاب پزشک کاشت مو اصلا عجله نکنید و حتما در مورد سوابق پزشک اطلاعات کسب نمایید.


انواع روش کاشت و پیوند مو را بشناسید

روش های زیادی برای کاشت مو وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته و به شیوه تقریبا متقاوتی انجام میگردند. انتخاب روش کاشت مو به میزان زیادی به شرایط بیمار وابسته است و بنابراین تشخیص روش مناسب برای هر فرد به تشخیص پزشک بستگی دارد. اما بد نیست که خود فرد هم در مورد روش های کاشت مو تحقیق کرده و در مورد آنها اطلاعات کسب نماید.


در مورد عوارض و مراقبت های بعد از درمان تحقیق کنید

کاشت مو روش ایمنی برای درمان ریزش مو است و جز چند عارضه جانبی موقت و گذرا عوارض دیگری ندارد اما پزشک کاشت مو باید به بیمار در مورد عوارض احتمالی کاشت مو و مراقبت های بعد از کاشت مو به طور کامل توضیح دهد. میزان موفقیت کاشت مو به مراقبت های بعد از درمان نیز وابسته است و فرد باید دستورالعمل های پزشک را به دقت دنبال نماید.



مکرومه بافی

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.