کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو(پارت 5)

چه مدت بعد از کاشت مو می توان فعالیت های روزمره را ادامه داد؟

در مورد اینکه چه مدت بعد از کاشت مو می توانید به سرکار برگردید و سایر فعالیت های خود را شروع نمایید حتما از پزشک مربوطه سوال بپرسید. در اغلب موارد فرد می تواند در فاصله اندکی بعد از عمل فعالیت های خود را از سر بگیرد اما حتما در این مورد با پزشک مشورت نمایید.


کاشت مو


احتمال موفقیت کاشت مو چقدر است؟

معمولا 98 درصد افراد از روش های کاشت مو نتایج مثبت و دائمی دریافت می نمایند. البته این امر به درست انجام شدن تمامی مراحل درمان که هم به تخصص پزشک و هم به همکاری بیمار نیاز دارد، وابسته است. اگر پزشک را درست انتخاب نمایید با تشخیص درست علت بیماری و انجام درست روند درمان، می توانید از موفقیت کاشت مو مطمئن باشید.

پزشک متخصص در انتقال اطلاعات در مورد مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو که متقاضی باید آنها را رعایت کند به طور کامل با او صحبت می کند و بنابراین تمامی مراحل به درستی انجام خواهند شد. بطوری که فرد بعد از گذراندن دوره نقاهت شاهد رشد موهای طبیعی خواهد بود.


رشد موها بعد از کاشت چگونه است؟

در روزهای اول بعد از کاشت مو مراقبت از موها به شدت ضرورت دارد؛ پوسته پوسته شدن سر در روزهای اولیه کاملا طبیعی است و به مرور زمان از بین می رود. بعد از آن موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند به طوری که بعد از گذشت چهار هفته پوست سر کاملا خالی از مو می گردد.

در ماه دوم موها وارد دوره استراحت شده و در ماه دوم تا چهارم موهای کاشته شده کم کم شروع به رشد می نمایند. موهای جدید در ابتدا ضعیف هستند ولی به مرور زبان ضخامتشان بیشتر خواهد شد. در نهایت طی یک دوره زمانی حدودا یکساله موها کاملا رشد میکنند و شکل طبیعی به خود می گیرند.


مراقبت های بعد از عمل کاشت مو

بیمار در همان روز عمل از بیمارستان مرخص می شود، معمولا بدون باند. اما برخی از پزشکان ترجیح می دهند که باند مدت بیشتری روی ناحیه تحت درمان باقی بماند. در هر صورت برداشتن باند باید با دقت و توسط پزشک انجام شود زیرا گرافت ها می توانند به سطح زیرین برسند و به طور ناگهانی برداشته شوند.

تورم بعد از جراحی پیوند مو طبیعی است و بیمار باید قبل از شروع درمان از این روند مطلع گردد. قرار دادن باند بلافاصله بعد از عمل، برای جلوگیری از بیشتر شدن تورم و پیشروی آن به سمت صورت مفید است. به بیمار گفته می شود که موهای خود را با شامپوی ملایم در روز دوم و یا سوم بعد از عمل شستشو دهد. همچنین بیمار باید از شانه کردن موها به مدت سه هفته و پوشیدن لباس هایی مانند تی شرت که از بالای سر پوشیده می شوند اجتناب کند. استفاده از روغن مو و شامپوهای قوی تر و کلاه ایمنی نیز به مدت مشابه ممنوع می باشد.

به مدت دو تا شش ماهد در مردان از لوسیون ماینوکسیدل 5 درصد و در زنان از لوسیون ماینوکسیدل 2 درصد در مناطق پیوند زده شده پس از شستن موها استفاده می گردد که موجب رشد سریع موهای پیوندی خواهد شد.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.