کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

روش های “کاشت مو”ی طبیعی از سیرتا پیاز(پارت 1)

کاشت مو و روش های پیوند موی طبیعی سر

افزایش ریزش مو و شمار افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو در جستجوی راه حلی برای داشتن موهای پرپشت هستند این روزها بازار کاشت موی طبیعی سر و.. را داغ کرده است. بهتر از قبل از استفاده از روش های مختلف کاشت موی سر در مورد انها اطلاعات کافی داشته باشید.کاشت مو
کاشت مو چیست؟

درحال حاضرتنها راه درمان وترمیم موهای ازدست رفته استفاده از پیوندموی طبیعی است که این پیونددرنواحی مختلف ازجمله(سر – ابرو – ریش – سبیل – مژه – نواحی اسکار) قابل انجام است . کاشت مو اولین بار درسال 1939توسط پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda مطرح وسپس درسال 1959توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی گردید. درسالهایی که گذشت تجارب وروش های متعددی موردآزمایش قرارگرفت ودرنهایت امروزه بابهرگیری ازتکنولوژی جدید از دسته های کوچکترمو موسوم به میکروگرافت (micrograft) استفاده می شودکه سبب نتایج رضایت بخش وظاهری طبیعی شده است وامری که تاچندی پیش حتی تصورش هم دشواربودامروزه تبدیل به یکی ازاعمال جراحی سرپایی وبسیار سبک شده است که برپایه برداشت سالم ریشه های موی شخص وکاشت آنها درنقاط مورد نظر استوار می باشد.

کاشت مو

نکات مهم کاشت مو و پیوند موی طبیعی

نکته مهم قبل از کاشت مو 

کاشت و پیوند مو این روزها با چند روش انجام می شود، که اغلب آن ها بسیار مطمئن هستند و تا به حال نیز نتایج خوبی دیده شده است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته اند. هرچند این عمل بسیار ساده و بی خطر است اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، همچنین به دلیل حساسیت زیاد این عمل لازم است به طور تیمی انجام شود.

بنابراین اگر شما هم داوطلب پیوند مو هستید، نخستین گام مهم یافتن یک جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزینه جراحی بتوانید به نتیجه رضایت بخش برسید و همچنین لازم است که خودتان نیز اطلاعات بیشتری درباره پیوند مو بدانید. این روزها 2 روش FUTو FITجزو رایج ترین روش های کاشت مو هستند که با مشورت پزشک خود می توانید مناسب ترین را انتخاب کنید، در واقع فولیکول های مو را به صورت تک تک و با همان حالت طبیعی می کارند، موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد.


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید

بعد از کاشت مو چه غذاهایی بخوریم؟

بعد از کاشت مو ، بهترین مواد غذایی برای رشد دوباره و تقویت مو معمولا سبزیجات سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی هستند و فلفل و گوجه فرنگی هم می تواند بسیار مفید باشد.

بعد از کاشت مو داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند باعث رشد فولیکول های تازه و تحریک آن ها شود. این رژیم غذایی می تواند شامل انواع ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم باشد. همچنین ماهی دارای مواد مغذی بسیار بالایی است و شامل روغن های مختلف است که باعث تقویت فولیکول های مو می شود.

یکی دیگر از مواد غذایی موثر بعد از کاشت مو، مصرف حبوبات و آجیل است که در رشد سالم فولیکول های مو، بعد از کاشت مو، سودمند است. علاوه بر این،  پیگیری یک رژیم متعادل برای جلوگیری از «شوک کاشت مو» بسیار تاثیر گذار بوده و کمک زیادی به فرد می کند.


رژیم های غذایی حاوی آهن، روی و مواد معدنی برای تولید موهای سالم و فولیکول ها، لازم هستند. همچنین می توانید بعد از کاشت مو از مواد غذایی شیرین و با ویتامین بالا مصرف کنید.

غذاهایی که غنی از پروتئین، آهن، روی، منیزیم، کلسیم و ویتامین B6 هستند، منابع عالی و مغذی برای رشد موهای سالم ، جدید و فولیکول های قوی هستند.

این مواد مغذی معمولا در غذاهایی مانند ماهی، سیب زمینی، لوبیا، فلفل، بروکلی، گوجه فرنگی، اسفناج، آجیل و حبوبات یافت می شود. معمولا بعد از کاشت مو، رشد موها جدید  گاهی تا شش ماه به طول می انجامد.  بنابراین، شما در این فرصت می توانید یک رژیم غذایی مناسب را در پیش گیرید.
ویتامین ها و مکمل هایی که بعد از کاشت مو برای رشد مو مفید هستند:

باید گفت که، بهترین راه برای رسیدن به اهداف تغذیه ای از طریق عادات غذایی است، نه از طریق مکمل. اما مکمل های تغذیه ای هم در دستیابی به اهداف تغذیه ای، در کنار مصرف مواد غذایی، مناسب هستند.

در صورت مصرف مکمل ها، رشد مو به میزان قابل توجهی تحریک شده و شما می توانید با در نظر گرفتن این مکمل ها، مواد غذایی مورد نظر را مصرف کنید.


این ویتامین ها عبارتند از:

  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • پروتئین
  • ویتامین B6
  • فلز روی

۵ غذای مضر بعد از کاشت مو

ب

عد از کاشت مو باید مراقب رژیم غذایی خود باشید تا از آسیب رسانی به موهای کاشته شده و رشد موهای جدید، جلوگیری شود. در حالت ایده آل، تغییرات در عادات رژیم غذایی باید قبل از کاشت مو انجام شود در غیر اینصورت، آسیب های جبران ناپذیری بر سلامت موهای فرد وارد می شود.

افرادی که کاشت مو انجام داده اند باید از مصرف غذاهای فراوری شده، همچنین هر نوع نوشیدنی حاوی شکر افزوده اجتناب کنند. بنابراین بیماران باید در نظر داشته باشند که مصرف برخی مواد غذایی در این دوره مخصوصا چند هفته اول کاشت مو، مناسب نیست و پس از کاشت مو باید با تغییرات غذایی رژیمی و اجتناب از مواد غذایی فراوری شده از موهای خود محافظت کنید.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید

چیزهایی که قبل از کاشت مو باید بدانید! (پارت 6)

برداشت گرافت از ناحیه سر

پزشک نواحی که باید مو کاشته و برداشته شوند را بی حس می‎کند و با بررسی دقیق، از منطقه مو دهنده، یک نوار باریک را برداشته و در برخی مواقع بخیه می‎زند (در برخی از روش های برداشت مو به بخیه زدن نیاز نیست).

چگونگی برش دادن و برداشت این نوار و همچنین روش بخیه زدن باید به گونه ای انجام شود که جای بخیه بر جای نماند و خط آن در ناحیه پشت سر قابل تشخیص نباشد، موهایی که برداشته می‎شوند، توسط تیم تقسیم به واحدهای فولیکولی تقسیم می‎گردد.

سپس پزشک ناحیه مورد نظر را آماده می‎کند. یکی از مزایای کاشت موی طبیعی امکان انتخاب محل کاشت مو توسط بیمار می‎باشد. در ناحیه گیرنده مو، شکاف های کوچکی ایجاد می‎شود تا فولیکول های تقسیم شده در آنها گذاشته شود. بی حس کردن موضع سر یک نکته مهم در این مرحله است تا بیمار در زمان ایجاد شکاف، دردی را حس نکند.

کاشت موها

روش کاشت مو FUT

برداشت مو با یک نوار کوچک از ناحیه پشت سر که معمولا تحت بی حسی موضعی انجام شده و حاوی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت که حاوی ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تار مو می باشد و سپس محل عمل به ظرافت ترمیم شده و چون خط برداشت در مسیر رویش موها بوده معمولا محل ترمیم دیده نمی شود.

سپس توسط تیم جراحی زیر میکروسکوپ گرافت های فولیکول های مو بصورت واحد های یک، دو و یا سه تایی جدا و آماده جهت کاشت می شود. در این روش معمولا نیاز به تراشیدن کل موهای سر فرد نبوده و فقط ناحیه ای که جهت برداشت و کاشت لازم است کوتاه می شود و سپس فولیکول های آماده شده تک تک و خیلی منظم طبق طرح از قبل تعیین شده کاشته می شود.

از دیگر ویژگی های این روش سرعت عمل پیوند در طی سه تا پنج ساعت می باشد.در حال حاضر FUT مطمئن ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در دنیا بوده و تا ۹۷ % استفاده کنندگان از این روش به نتیجه دلخواه رسیده اند.


روش کاشت مو



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید