کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

بهترین داروهای بعد از کاشت مو

بهترین داروهای بعد از کاشت مو

موفقیت در انجام پیوند مو، به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل، انجام جراحی در کلینیک های معتبر توسط متخصصان مجرب است. اما بعد از انجام کاشت مو توسط پزشک متخصص، موفقیت این جراحی وابسته به مراقبت های بعد از کاشت مو است. یکی از اصلی ترین مراقبت های بعد از پیوند مو، مربوط به مصرف داروها است. مصرف داروهای بعد از کاشت مو، می تواند موفقیت کاشت مو را برای شما تضمین کند.

یکی از انواع داروهایی که پزشک بعد از جراحی تجویز می کند، داروهای تقویتی بعد از کاشت مو هستند. این داروها مواد ضروری موردنیاز موها را تامین می کنند و باعث تقویت موها بعد از کاشت می شوند.

چرا باید بعد از کاشت مو دارو مصرف کنیم؟

یکی از اصلی ترین دلایل تجویز داروهای بعد از کاشت مو، به حداقل رساندن عوارض جراحی است. برای افزایش احتمال موفقیت درمان و پیشگیری از عوارض جانبی، لازم است برای مدتی دارو مصرف کنید. برای مثال بعد از جراحی ممکن است موها دچار شوک شوند و برای مدتی ریزش موها را تجربه کنید. در چنین مواقعی تجویز داروها به کاهش ریزش مو و تقویت موها کمک شایانی می کند.

داروهای بعد از کاشت مو:

بعد از کاشت مو داروهای مختلفی برای بیماران تجویز می شود که باعث بهبودی آن ها می شود. رایج ترین داروهای بعد از کاشت مو، داروهای تقویتی و  هستند. بسیاری از افراد درباره زمان مصرف ماینوکسیدیل و فیناستراید بعد از کاشت مو سوالاتی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما ابتدا لازم است انواع داروهایی که بعد از کاشت مو تجویز می شوند را بررسی کنیم. رایج ترین داروهای بعد از کاشت مو عبارتند از:

داروهای مسکن یا ضد درد

بعد از کاشت مو درد شایع است. بعد از جراحی کاشت مو، هم در محل پیوند مو، و هم در قسمت دهنده مو، ممکن است درد را تجربه کنید. در چنین شرایطی پزشک شما برای تسکین درد داروی مسکن تجویز خواهد کرد. حتی درصورت عدم تجویز پزشک، با افزایش درد، شما می توانید از مسکن های بدون نسخه برای کاهش درد استفاده کنید.

استامینوفن کدئین از بهترین مسکن ها برای تسکین درد بعد از کاشت مو هستند. بعد از کاشت مو به هیچ عنوان ژلوفن، آسپیرین و ایبوپروفن مصرف نکنید. این داروها خون را رقیق می کنند و منجر به افزایش خونریزی می شوند. افرایش خونریزی روند بهبودی زخم ها را با مشکل مواجه می کند.

آنتی بیوتیک ها

بروز عفونت بعد از هر عمل جراحی امری طبیعی است و کاشت مو نیز از بروز عفونت مستثنی نیست. به همین دلیل پزشک برای کاهش عفونت بعد از کاشت مو، آنتی بیوتیک برای شما تجویز می کند. آنتی بیوتیک ها هم به شکل موضعی و هم به شکل قرص مورد استفاده قرار می گیرند. نوع موضعی شامل پماد است که باید روی ناحیه کاشت مو استفاده شود تا عفونت را کاهش دهد. نحوه مصرف داروها و زمان مصرف توسط پزشک تعیین می شود.

آزیترومایسین ۲۵۰ (Azithromycin) از داروهای متداول جهت کاهش عفونت بعد از کاشت مو می باشد. همچنین در صورت صلاحدید پزشک یا حساسیت دارویی نسبت به آزیترومایسین می توان از داروی Ciprofloxacin استفاده کرد.


داروهای ضد التهاب

بعد از انجام کاشت مو ممکن است پوست سر دچار تورم شود. در این حالت پزشک داروهای ضدالتهاب را تجویز می کند تا تورم کاهش پیدا کند. داروهایی که برای کاهش تورم تجویز می شوند معمولا دارای ساختار کورتیکواستروئیدی هستند. یکی از این داروها هیدروکورتیزون است که در درمان تورم موثر است، اما افراد دیابتی نباید این دارو را مصرف کنند. داروهای تجویزی برای اثربخشی حتما باید طبق دستور پزشک استفاده شوند.

جهت جلوگیری از خارش بعد از کاشت مو پزشک معمولا داروی سیتریزین ۱۰ (Cetirizine) را تجویز می کند.

داروهای خواب آور

برخی از بیماران بعد از کاشت مو در به خواب رفتن مشکل دارند. در حالیکه داشتن خواب کافی برای بهبودی شما بعد از کاشت مو ضروری است. بنابراین پزشک در چنین مواقعی برای بیمار داروی خواب آور تجویز می کند. البته این بی خوابی موقتی است و مصرف داروهم فقط برای چند روز اول توصیه می شود. رایج ترین داروهایی که برای درمان بیخوابی بعد از کاشت مو تجویز می شوند والیوم (نوعی دیازپام) و Xanax هستند.

سرم شستشو و شامپوی مخصوص کاشت

بعد از انجام پیوند مو، پوست سر دچار زخم می شود و به اصلاح دلمه هایی روی پوست ایجاد می شوند. پزشک برای بهبود این زخم ها و دلمه ها، سرم شستشو تجویز می کند. سرم شستشو به ریزش دلمه ها و درمان زخم ها کمک می کند. اصولا نرمال سالین برای این مورد تجویز می شود.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو نوعی روش درمانی است که برای تحریک و رشد مجدد موها استفاده می شود. در این روش از سوزن هایی با اندازه مختلف استفاده می شود و با تزریق مواد ضروری به مو، جریان خونرسانی به سر افزایش پیدا می کند و رشد مو تحریک می شود.

این روش درمانی در درمان ریزش بعد از کاشت مو نیز موثر است. تاثیر مزوتراپی مو بستگی به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، جنسیت، تغذیه و شرایط سلامتی شما دارد. اما بطور کلی اثربخشی آن ثابت شده است.

پلاسما درمانی یا PRP

در این روش از فاکتورهای فعال رشد در خون خود بیماران استفاده می شود. پلاسما درمانی از طریق افزایش گردش خون به پوست سر، رشد موها را تحریک می کند. PRP  یا پلاسما درمانی یکی از مهم ترین درمان های بعد از کاشت مو است که در بسیاری از مواقع موثر واقع می شود.


برای اقدام به کاشت مو بهتر است با یک متخصص با تجربه در این زمینه مشاوره کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. جهت دریافت وقت مشاوره کاشت مو می توانید به سایت شهر 24 مراجعه کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.