کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

روش های کاشت موی سر

افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند روش‌های مختلفی را برای درمان انتخاب می‌نمایند تا بتوانند این مشکل را برطرف نمایند. یکی از روش‌های مناسب برای دران ریزش مو در حالت پیشرفته، کاشت مو است. طبق آمار تا کنون تعداد بسیار زیاد از افرادی که دچار ریزش مو بوده‌اند توانسته‌اند با استفاده از این روش زیبایی خود را بدست آورند. خوشبختانه امروزه روش‌های مختلفی برای کاشت موی سر ابداع شده است که می‌توانند مشکل بسیاری افرادی که دچار طاسی و کچلی سر هستند را درمان نموده و به آن‌ها موهای دائمی هدیه کند. در ادامه  اطلاعاتی در مورد مهمترین و پر کاربردترین روش‌های کاشت موی سر بیان می‌شود.

روش‌های کاشت موی سر

روش‌های کاشت مو شامل روش sut، fit، fut، bht و کاشت موی ترکیبی می‌باشد که همگی برای برگرداندن موهای ریخته استفاده می‌شوند. مهم‌ترین این روش‌ها و شیوه انجام هریک از آنها به شرح زیر می‌باشد:

روش کاشت موی FUT

با اینکه روش  کاشت موی FUT از قدیم‌ترین روش‌ها است ولی در حال حاضر هنوز هم پرطرفدارترین روش  در میان  مردم و پزشکان است، زیرا در اغلب موارد موفقیت خوبی از آن می‌توان به دست آورد. روش FUT برای کسانی که از بانک موی خوبی در ناحیه پشت سر خود برخوردار هستند مناسب‌تر به نظر می‌رسد. روش های کاشت موی سر

در این روش  برداشت پیوند های مو از طریق جراحی و برداشتن قسمت نواری شکلی از پوست سر حاوی مقدار زیادی مو است. در مرحله بعد گرافت های مو به صورت دستی تهیه می‌شوند که البته معمولاً از کیفیت خوبی برخوردار هستند و پس از کاشت، درصد زیادی از آن‌ها زنده می‌ماند. مهم‌ترین عیب روش FIT را می‌توان تهاجمی‌تر بودن این روش نسبت به سایر روش‌ها دانست.

روش کاشت موی FIT

مهم‌ترین تفاوت روش FIT با روش FUT  در نحوه‌ی برداشت گرافت های مو از ناحیه اهدا کننده مو می‌باشد. در این روش گرافت های مو به صورت تک تک و پراکنده از بانک مو ی فرد به وسیله‌ی پانچ برداشته می‌شود تا زخم وسیعی در ناحیه بانک مو ایجاد نشود. سپس گرافت های مو را یا با کمک دستگاهی که مکانیسم بادی دارد و یا به صورت دستی  به پوست سر پیوند می‌زنند. این روش برای افراد با بانک موی محدود و کسانی که ممکن است در آینده قصد  استفاده از روش FIT را داشته باشند، مناسب است.


کاشت موی سر به روش ترکیبی

در روش ترکیبی هر دو روش FIT و FUT مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای مواردی مناسب است که لازم باشد تعداد زیادی گرافت مویی را تهیه کرده  تا بتوان ناحیه گسترده‌ای از سر را با آن‌ها پوشش داد.

روش  کاشت موی SUT

روش  SUT نوینی محسوب می‌گردد. در این روش پیوند های مو با استفاده از پانچ لیزر از ناحیه بانک موی برداشته و سپس تا زمانی که قرار است در ناحیه مورد نظر کاشته شوند، فریز می‌شوند تا کمترین آسیب به فولیکول‌های موی پیوندی وارد شود و کاشت نیز با کمک دستگاه و نظارت پزشک صورت می‌گیرد. با اینکه این روش مزایای زیادی دارد، اما لازم است که در مراکز معتبری انجام شود تا به نتایج مورد انتظار از این روش برای کاشت موی سر دست یافت.

روش های کاشت موی سر

روش کاشت موی bht

شیوه انجام این روش به طور کلی مانند روش‌های دیگر است با این تفاوت که بانک موی مورد نیاز برای برداشت موها از نواحی مختلف بدن انتخاب می‌گردد. از روش bht برای افرادی که بانک موی مناسبی در قسمت پشت سر و کنار گوش‌ها ندارند کاربرد دارد.

عوارض کاشت موی سر

هر روشی علی رغم اثرات درمانی مفید ممکن است عوارضی نیز داشته باشد، در مورد پیوند مو این عوارض در صورتی که تمامی مراحل آن به درستی و طبق استانداردهای موجود انجام گردد به حداقل می‌رسد، در این صورت فرد شاهد هیچگونه عوارض جدی نخواهد بود و تمامی عوارض نیز موقتی و طبیعی هستند. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • ایجاد زخم و دلمه
  • درد و خونریزی
  • دوران نقاهت
  • ایجاد تورم
  • ایجاد نکروز پوستی
  • احتمال ایجاد جای زخم و اسکار




برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.