کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو(پارت 6)

عوارض جانبی کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو، نادر و موقتی است. عفونت های واقعی در حوزه دریافت کننده به ندرت رخ میدهد. در ناحیه اهدا کننده عفونت ممکن است در اطراف بخیه دیده شود، اما معمولا پس از برداشتن بخیه ها به راحتی از بین می روند.

تورم صورت

ممکن است در روزهای اولیه بعد از عمل فرد ایجاد ورم در ناحیه چشم و پیشانی را مشاهده کند، تورم به دلیل تزریق سرم در محل گیرنده ایجاد می شود. بعد از چند روز نیز خود بخود برطرف خواهد شد.

ایجاد عفونت

کاشت مو از روش های جراحی ایجاد می شود و امکان ایجاد عفونت بعد از عمل های جراحی وجود دارد. برای برطرف کردن این مورد در موارد ضروری پزشک آنتی بیوتیک هایی را تجویز خواهد نمود.

احساس درد و خارش: یکی دیگر از عوارض کاشت مو احساس درد و خارش در ناحیه تحت درمان می باشد که با مصرف دارو قابل کنترل است و مشکلی را برای بیمار ایجاد نخواهد کرد.

ایجاد جوش

در برخی موارد ایجاد جوش در محل برداشت و کاشت فولیکول ها مشاهده می گردد؛ این جوش ها معمولا خود بخود برطرف خواهند شد.

نکروز

ایجاد نکروز در محل گیرنده مهمترین عارضه بعد از کاشت مو است که باعث می شوند موها بعد از کاشت رشد نکنند. مواردی مانند کشیدن سیگار، کاشت مو با تراکم بیش از اندازه و استفاده از ادرنالین احتمال بروز این عارضه را بیشتر می کنند.

کاشت مو در قسمت های خاص

کاشت ابرو می تواند برای بهبود وضعیت و یا ایجاد ابرو انجام شود. کاشت ابرو تاثیر زیادی در زیبایی دارد و تقریبا 150 میکروگرام برای هر کدام از ابرو ها مورد نیاز می باشد. کاشت مژه نیز برای پرپشت نمودن مژه ها و یا درمان مژه های از دست رفته به دلایل مختلف انجام می گردد.

میزان رشد مو در پوست سر بسیار سریع تر از ابرو و قسمت های دیگر است و بیمار باید از قبل آگاه شود که موهای کاشته شده در این قسمت ها به مدت زمان بیشتری برای رشد نیاز دارند.

کاشت مو

بازسازی ریش و سبیل صورت مردان نیز در متقاضیان انجام می گیرد. مو در ناحیه شبیل بسیار ضخیم تر از موهای سر است و برداشت مو برای این قسمت ها تنها از زیر خط فک پایین امکان پذیر است که موهای اهدا کننده بهتر را برای بازسازی سبیل فراهم می نماید.



مکرومه بافی

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

کاشت مو(پارت 6)

نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت

در روزهای اولیه بعد از کاشت مو فولیکول ها بسیار آسیب پذیر و حساس هستند و باید از ایجاد فشار به آنها جلوگیری به عمل آورد به همین منظور بهتر است فرد در حالت نیمه نشسته بخوابد.

ورزش و کار بعد از کاشت

معمولا بیمار می تواند بلافاصله بعد از کاشت مو به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد و به محیط کار بازگردد اما از انجام حرکات سنگین و ورزش باید خودداری کند.

نحوه شستشوی موها بعد از کاشت

بهتر است تا 5 روز از برخورد مستقیم آب با پوست سر جلوگیری کنید.برای شستشوی موها میتوانید با استفاده از یک ظرف کوچک آب را به آرامی روی سر بریزید

عوامل موثر بر کیفیت کاشت مو

رنگ، کیفیت و تراکم موهای متقاضی و همچنین کنتراست بین مو و رنگ پوست عوامل مهمی هستند که نتیجه را تحت تاثیر قرار می دهند. هرچقد کنتراست بین رنگ پوست و موی کاشته شده کمتر باشد نتیجه بهتر است.

تاثیر سن بیماران در نتیجه کاشت مو

اگرچه سن یک عامل تعیین کننده برای کاشت مو نیست اما در متقاضیان جوان باید جوانب مثبت و منفی پیوند را بررسی کرد. میزان ریزش مو در افراد بین 20 تا 30 سال باید ثابت شده باشد تا کاندیدای مناسبی برای کاشت مو باشند. سابقه خانوادگی متقاضی در زمینه ریزش مو باید به دقت بررسی گردد و برنامه ریزی های لازم برای خط موی جدید انجام شود.

نتایج کاشت مو

اپیدرم و درم همراه با شفت موی پیوندی در خارج از پوست سر به عنوان چسب، در دو یا سه هفته بعد از جراحی سقوط می کنند اما فولیکول ها باقی می مانند و به مرحله استراحت می روند. موهای جدید شروع به رشد حدود سه ماه پس از عمل می کنند. اغلب نشان داده شده است که در صورت استفاده از محلول ماینوکسیدل بعد از کاشت مو، موها سقوط نمی کنند و بلافاصله بعد از عمل رشد می نمایند. رشد کامل موها معمولا 6 تا 9 ماه ممکن است طول بکشد.



مکرومه بافی

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.