کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

نکات مهم کلینیک کاشت مو

نکات مهم کلینیک کاشت مو

برای اینکه یک کلینیک مجوز های لازم را از سوی وزارت بهداشت دریافت کند نکاتی را باید رعایت کند به عنوان مثال نور داخل کلینیک باید طبیعی و اندازه باشد ، باید تمامی اصول حفاظتی و پیشگیرانه در زمینه آتش سوزی و … رعایت شده باشد و آمادگی کامل دربرابر حادثه در نظر گرفته شده باشد ، باید تمامی بخش ها استریل و ضدعفونی باشد و در حین انجام عمل ها وحتی در شرایط معمول نیز باید بهداشت فردی توسط پزشک متخصص و تمامی افراد رعایت شود و از نکات بهداشتی پیروی کنند ، تمامی وسایل ، فضا و به طور کلی تمامی بخش ها باید استریل و ضدعفونی باشد .

مبلمانی که در کلینیک برای مراجعینی که در حالت انتظار در تنظر گرفته می شود باید از رویه ی قابل شستشو و ضد حریق برخوردار باشد و هوای کلینیک نیز باید به صورت دائم در جریان باشد .

با توجه به شیوع کورنا با درج تبلیغات در سایت های معتبر میتوانید کلینیک خود را تبلیغ کنید.

نکته دیگری که بسیار مهم  میباشد پزشک متخصص حاضر در کلینیک است ، برای مجوز گرفتن و زیر نظر وزارت بهداشت رفتن کلینیک سابقه و مدرک پزشک مورد بررسی قرار گرفته می شود به طوری که پزشک باید حداقل 10 سال سابقه و مدرک او در زمینه hair transplant تایید شود .

نکته دیگری که اهمیت بالایی برخوردار است  این مسئله است که باید برای افراد مراجعه کننده دکتر متخصص نمونه کارها که به صورت عکس هایی که قبل و بعد از عمل از عمل از فرد متقاضی گرفته شده است ارائه بشود و فرد نمونه کارهای کلینیک و دکتر متخصص را ببیند این نکته نیز مهم بوده که باید حداقل 10 عکس از قبل و بعد عمل ها ارائه شود .

قرار گرفتن گواهی پزشک در کلینیک

قرار گرفتن گواهی پزشک در کلینیک کاشت مو ، این مسئله نیز مهم بوده و یکی از استاندارد هایی بوده که وزارت بهداشت به آن توجه می کند گواهی اتمام دوره های تخصص پزشک در زمینه hair transplant  حتما باید بر روی دیوار و یا جایی که در معرض دید عموم باشد جای گرفته باشد .

باید علاوه بر پزشک متخصص کاشت مو تعدادی پرستار و پزشک دیگر نیز حضور داشته باشند تا در صورت لزوم در موارد مختلف به پزشک متخصص کمک کنند.

همانطور که در بالا اشاره کوتاهی به این موضوع داشتیم روپوش و دستان و وسایل پزشک متخصص و تیم پزشک باید به صورت مرتب ضدعفونی و تمیز شود و برای معاینه و … از دستکش های مخصوص ماسک و تجهیزات مخصوص و ضدعفونی و استریل استفاده شود.

محیط کلینیک

محیط کلینیک نیز باید محیطی آرام باشد اگر پنجره با منظره ای رو به بیرون نبود از تابلوهایی با مناظر آرامش بخش می توان استفاده کرد ، هوا نیز باید توسط دستگاه های تصویه هوا دائما در حال تصویه شدن باشد ویا حداقل در جریان تا ضمن ورود هوای تازه آلودگی وجود نداشته باشد . از دیگر نکاتی که می توان به آن اشاره کرد قرار دادن عکس های قبل و بعد از عمل متقاضیانی است که نتیجه قابل قبول و خوبی در کلینیک کاشت مو مورد نظر گرفته اند . تمامی این نکات باعث می شود که فرد مراجعه کننده احساس آرامش بیشتری داشته باشد .

و اما سوالی که برای اغلب متقاضیان که قصد کاشت مو را دارند پیش می آید این است که آیا می توان به مراکز یا کلینیک های کاشت مو که زیر نظر وزارت بهداشت هستند و فعالیت می کنند اعتماد کرد؟

باید در جواب این سوال گفت که مراکزی که زیر نظر وزارت بهداشت هستند و فعالیت می کنند به صورت مکرر چک و بررسی میشوند و در صورتی که یکی از مواردی که به آنها اشاره شد اجرا نشود و به آن عمل نشده باشد ، مرکز ضمن اینکه از پوشش وزارت بهداشت در آمده بلکه تا زمانی که موارد مشخص شده از سوی وزارت بهداشت در رابطه با کلینیک برطرف نشود وزارت بهداشت این مرکزکاشت مو را تایید نمی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.