کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

بهترین فصل کاشت مو

دوستانی که تمایل دارند کاشت مو انجام دهند شاید عبارت بهترین فصل کاشت مو را شنیده باشند که برخی ار مراکز غیر مجاز جهت تبلیغات و جذب متقاضی از هر ترفندی استفاده می کنند توجه داشته باشید که از نظر عملی هیچ فاکتور و المانی که تحت تاثیر انتخاب بهترین فصل برای کاشت مو  باشد وجود ندارد یعنی در واقع فصلی برای انجام کاشت مو وجود ندارد که فقط در آن فصل کاشت مو انجام شود یا فصلی وجود ندارد که نباید در آن کاشت مو انجام داد. عمل کاشت مو در هر فصلی که انجام گیرد نتایج یکسانی خواهد داشت تنها تفاوت آن در این است که اگر مثلا در فصل بهار عمل کاشت مو را انجام دهید، نتایج آن را در فصل پاییز یا زمستان مشاهده می کنید یا اگر در فصل پاییز پیوند مو را انجام دهید نتایج آن در بهار و تابستان به شما نشان داده خواهد شد.

برای این که مطمئن شوید بهترین نتیجه را از کاشت خواهید گرفت، مزایا و معایب کاشت مو در فصول مختلف را بررسی کرده‌ایم تا ببینید بهترین فصل کاشت مو برای شما چه زمانی می باشد:

بهترین فصل برای کاشت مو کدام است؟

بهار

در بهار دمای هوا نسبتاً متعادل است، اما انتظار بارش‌های مقطعی وجود دارد. وزش‌های فصل بهار قدری غیر قابل پیش‌بینی هستند ولی مانع این نمی‌شوند که بیشتر آخر هفته‌ها را در بیرون از منزل بگذرانیم. اما آیا بهار بهترین فصل کاشت مو برای  شما است؟

مزایای کاشت مو در فصل بهار

غذاهای مورد علاقه شما (و موهایتان) به بازار می‌آیند. غذاهایی مانند ماهی سالمون و دیگر غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج. رطوبت هوا کمک می‌کند تا بدون آسیب زدن به موها، آن‌ها را حالت دهید. به علاوه وضعیت آب و هوا رو به دلپذیر شدن می‌گذارد و احتمالاً با چالش‌ کمتری برای رسیدن به کلینیک و ملاقات با پزشکتان مواجه می شوید. شروع سال نو می‌تواند شروعی نو برای شما هم باشد.اگر کمی قبل از تعطیلات نوروز مو بکارید، می‌توانید از زمان تعطیلات استفاده کرده و بهبودی مناسبی در منزل داشته باشید.

معایب کاشت مو در فصل بهار

باد و باران برای زخم‌های کاشت (تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشوند) تا حدی تهدید به حساب می‌آیند و باید مراقب آن‌ها باشید. با گرم شدن هوا و تابش بیشتر آفتاب، باید به پوست سر خود ضد آفتاب بزنید یا به روش‌های دیگر (مثل گذاشتن کلاه) از تابش مستقیم آفتاب به سرتان جلوگیری کنید.همچنین تا پاییز یا زمستان خبری از موهای پر پشت نیست و باید فصل تعطیلات را نیز با موهای کم پشت بگذرانید.


تابستان

تابستان می‌تواند بهترین فصل کاشت مو باشد، اما بستگی به شرایط شما دارد. با توجع به محل زندگی‌، تابستان‌های کشورمان می‌تواند به شکل طاقت فرسایی گرم باشد. البته این موضوع برای اقصی نقاط کشور (از جمله تهران) صادق است. بسیاری از خانواده‌ها در فصل تابستان به سفر می‌روند یا آخر هفته‌های خود را به بیرون شهر، پیک‌نیک، کمپینگ، کوهنوردی و استخر می‌روند.

مزایای کاشت مو در فصل تابستان

میوه‌های تابستانی مثل هلو، هندوانه و تمشک برای رشد مو بسیار مفید هستند. با این که رژیم غذایی تاثیر آنچنانی بر رشد موها بعد از کاشت مو ندارد، اما می‌تواند به آن کمک کند. اگر تعطیلات تابستان را در ییلاق خود می‌گذرانید، با دوری از هوای گرم بهبودی خود را آسان‌تر و تابستان را به بهترین فصل کاشت مو تبدیل  معروف است.

معایب کاشت مو در فصل تابستان

گرما ابداً برای شما خوب نیست. علاوه بر خشک کردن پوست سر، آفتاب سوختگی نیز بسیار مضر است. اگر تا قبل از ۶ ماه نخست به استخر‌های عمومی بروید، احتمال عفونت وجود دارد. حمام‌های زود به زود برای مبارزه با عرق می‌تواند منجر به شسته شدن چربی‌های ضروری و طبیعی پوست سر شود که برای شما خوب نخواهد بود. همچنین قرارهای ملاقات با پزشک و کمی درد می‌تواند در سفر شما اختلال ایجاد نماید.


 پاییز

پاییز را می‌توان درست در مقابل بهار توصیف کرد. وزش‌ها و طوفان‌ها در این فصل محتمل‌اند. هوا از أواخر مهر رو به سردی می‌گذارد و نباید فراموش کنیم که پاییز فصل شروع مدارس است و فشار کاری نیز افزایش می‌یابد.

مزایای کاش‏ت مو در فصل پاییز

از لحاظ شرایط دمایی پاییز می‌تواند بهترین فصل برای کاشت مو است. عرق کردن کمتر و کاهش آفتاب مستقیم به سود شما هستند. غلات و حبوبات موثر در رشد مو در دسترس هستند و اگر همه چیز خوب پیش برود، عکس‌های نوروزی جذاب‌تری خواهید داشت.

معای‏ب کاشت مو در فصل پاییز

تغییرات آب و هوایی پاییز برای دورهٔ بهبودی شما خوب نیست. باید همیشه همراه خود کلاه و ضد آفتاب داشته باشید. همچنین اگر بلافاصله بعد از کاشت به سرکار بروید، زخم‌ها و ریزش‌ها واضح‌تر دیده می‌شوند که می‌تواند قدری شما را معذب نماید.


زمستان

شاید شنیده باشید که گفته می‌شود بهبودی پس از جراحی‌های پلاستیک در فصل زمستان آسان‌تر است. اما آیا بهترین فصل کاشت مو نیز زمستان میباشد؟ 

‏مزایای کاشت مو در فصل زمستان

با سرد شدن هوا، فعالیت‌های ورزشی شما به ورزش‌های داخل سالن خلاصه می‌شود که برای دورهٔ بهبودی شما سودمند است. نیازی به استحمام زود به زود نیست و نگران آفتاب هم نخواهید بود.

معایب کاشت‏ مو در فصل زمستان

هوای سرد و خشک زمستان، رطوبت موها را از بین می‌برد و آن‌ها را مستعد آسیب می‌کند. برف و دیگر انواع بارش شما را در معرض عفونت قرار می‌دهند. غذاهای مفید برای رشد مو نیز محدود هستند. می‌توانید به عنوان جایگزین از ویتامین‌ها استفاده کنید اما در آن صورت خطر مصرف بیش از حد ویتامین A که باعث ضعیف شدن مو می‌شود، وجود دارد.

بهترین فصل کاشت مو - کلینیک خانه سفید

نکات مهم کلینیک کاشت مو

نکات مهم کلینیک کاشت مو

برای اینکه یک کلینیک مجوز های لازم را از سوی وزارت بهداشت دریافت کند نکاتی را باید رعایت کند به عنوان مثال نور داخل کلینیک باید طبیعی و اندازه باشد ، باید تمامی اصول حفاظتی و پیشگیرانه در زمینه آتش سوزی و … رعایت شده باشد و آمادگی کامل دربرابر حادثه در نظر گرفته شده باشد ، باید تمامی بخش ها استریل و ضدعفونی باشد و در حین انجام عمل ها وحتی در شرایط معمول نیز باید بهداشت فردی توسط پزشک متخصص و تمامی افراد رعایت شود و از نکات بهداشتی پیروی کنند ، تمامی وسایل ، فضا و به طور کلی تمامی بخش ها باید استریل و ضدعفونی باشد .

مبلمانی که در کلینیک برای مراجعینی که در حالت انتظار در تنظر گرفته می شود باید از رویه ی قابل شستشو و ضد حریق برخوردار باشد و هوای کلینیک نیز باید به صورت دائم در جریان باشد .

با توجه به شیوع کورنا با درج تبلیغات در سایت های معتبر میتوانید کلینیک خود را تبلیغ کنید.

نکته دیگری که بسیار مهم  میباشد پزشک متخصص حاضر در کلینیک است ، برای مجوز گرفتن و زیر نظر وزارت بهداشت رفتن کلینیک سابقه و مدرک پزشک مورد بررسی قرار گرفته می شود به طوری که پزشک باید حداقل 10 سال سابقه و مدرک او در زمینه hair transplant تایید شود .

نکته دیگری که اهمیت بالایی برخوردار است  این مسئله است که باید برای افراد مراجعه کننده دکتر متخصص نمونه کارها که به صورت عکس هایی که قبل و بعد از عمل از عمل از فرد متقاضی گرفته شده است ارائه بشود و فرد نمونه کارهای کلینیک و دکتر متخصص را ببیند این نکته نیز مهم بوده که باید حداقل 10 عکس از قبل و بعد عمل ها ارائه شود .

قرار گرفتن گواهی پزشک در کلینیک

قرار گرفتن گواهی پزشک در کلینیک کاشت مو ، این مسئله نیز مهم بوده و یکی از استاندارد هایی بوده که وزارت بهداشت به آن توجه می کند گواهی اتمام دوره های تخصص پزشک در زمینه hair transplant  حتما باید بر روی دیوار و یا جایی که در معرض دید عموم باشد جای گرفته باشد .

باید علاوه بر پزشک متخصص کاشت مو تعدادی پرستار و پزشک دیگر نیز حضور داشته باشند تا در صورت لزوم در موارد مختلف به پزشک متخصص کمک کنند.

همانطور که در بالا اشاره کوتاهی به این موضوع داشتیم روپوش و دستان و وسایل پزشک متخصص و تیم پزشک باید به صورت مرتب ضدعفونی و تمیز شود و برای معاینه و … از دستکش های مخصوص ماسک و تجهیزات مخصوص و ضدعفونی و استریل استفاده شود.

محیط کلینیک

محیط کلینیک نیز باید محیطی آرام باشد اگر پنجره با منظره ای رو به بیرون نبود از تابلوهایی با مناظر آرامش بخش می توان استفاده کرد ، هوا نیز باید توسط دستگاه های تصویه هوا دائما در حال تصویه شدن باشد ویا حداقل در جریان تا ضمن ورود هوای تازه آلودگی وجود نداشته باشد . از دیگر نکاتی که می توان به آن اشاره کرد قرار دادن عکس های قبل و بعد از عمل متقاضیانی است که نتیجه قابل قبول و خوبی در کلینیک کاشت مو مورد نظر گرفته اند . تمامی این نکات باعث می شود که فرد مراجعه کننده احساس آرامش بیشتری داشته باشد .

و اما سوالی که برای اغلب متقاضیان که قصد کاشت مو را دارند پیش می آید این است که آیا می توان به مراکز یا کلینیک های کاشت مو که زیر نظر وزارت بهداشت هستند و فعالیت می کنند اعتماد کرد؟

باید در جواب این سوال گفت که مراکزی که زیر نظر وزارت بهداشت هستند و فعالیت می کنند به صورت مکرر چک و بررسی میشوند و در صورتی که یکی از مواردی که به آنها اشاره شد اجرا نشود و به آن عمل نشده باشد ، مرکز ضمن اینکه از پوشش وزارت بهداشت در آمده بلکه تا زمانی که موارد مشخص شده از سوی وزارت بهداشت در رابطه با کلینیک برطرف نشود وزارت بهداشت این مرکزکاشت مو را تایید نمی کنند.

بهترین داروهای بعد از کاشت مو

بهترین داروهای بعد از کاشت مو

موفقیت در انجام پیوند مو، به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل، انجام جراحی در کلینیک های معتبر توسط متخصصان مجرب است. اما بعد از انجام کاشت مو توسط پزشک متخصص، موفقیت این جراحی وابسته به مراقبت های بعد از کاشت مو است. یکی از اصلی ترین مراقبت های بعد از پیوند مو، مربوط به مصرف داروها است. مصرف داروهای بعد از کاشت مو، می تواند موفقیت کاشت مو را برای شما تضمین کند.

یکی از انواع داروهایی که پزشک بعد از جراحی تجویز می کند، داروهای تقویتی بعد از کاشت مو هستند. این داروها مواد ضروری موردنیاز موها را تامین می کنند و باعث تقویت موها بعد از کاشت می شوند.

چرا باید بعد از کاشت مو دارو مصرف کنیم؟

یکی از اصلی ترین دلایل تجویز داروهای بعد از کاشت مو، به حداقل رساندن عوارض جراحی است. برای افزایش احتمال موفقیت درمان و پیشگیری از عوارض جانبی، لازم است برای مدتی دارو مصرف کنید. برای مثال بعد از جراحی ممکن است موها دچار شوک شوند و برای مدتی ریزش موها را تجربه کنید. در چنین مواقعی تجویز داروها به کاهش ریزش مو و تقویت موها کمک شایانی می کند.

داروهای بعد از کاشت مو:

بعد از کاشت مو داروهای مختلفی برای بیماران تجویز می شود که باعث بهبودی آن ها می شود. رایج ترین داروهای بعد از کاشت مو، داروهای تقویتی و  هستند. بسیاری از افراد درباره زمان مصرف ماینوکسیدیل و فیناستراید بعد از کاشت مو سوالاتی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما ابتدا لازم است انواع داروهایی که بعد از کاشت مو تجویز می شوند را بررسی کنیم. رایج ترین داروهای بعد از کاشت مو عبارتند از:

داروهای مسکن یا ضد درد

بعد از کاشت مو درد شایع است. بعد از جراحی کاشت مو، هم در محل پیوند مو، و هم در قسمت دهنده مو، ممکن است درد را تجربه کنید. در چنین شرایطی پزشک شما برای تسکین درد داروی مسکن تجویز خواهد کرد. حتی درصورت عدم تجویز پزشک، با افزایش درد، شما می توانید از مسکن های بدون نسخه برای کاهش درد استفاده کنید.

استامینوفن کدئین از بهترین مسکن ها برای تسکین درد بعد از کاشت مو هستند. بعد از کاشت مو به هیچ عنوان ژلوفن، آسپیرین و ایبوپروفن مصرف نکنید. این داروها خون را رقیق می کنند و منجر به افزایش خونریزی می شوند. افرایش خونریزی روند بهبودی زخم ها را با مشکل مواجه می کند.

آنتی بیوتیک ها

بروز عفونت بعد از هر عمل جراحی امری طبیعی است و کاشت مو نیز از بروز عفونت مستثنی نیست. به همین دلیل پزشک برای کاهش عفونت بعد از کاشت مو، آنتی بیوتیک برای شما تجویز می کند. آنتی بیوتیک ها هم به شکل موضعی و هم به شکل قرص مورد استفاده قرار می گیرند. نوع موضعی شامل پماد است که باید روی ناحیه کاشت مو استفاده شود تا عفونت را کاهش دهد. نحوه مصرف داروها و زمان مصرف توسط پزشک تعیین می شود.

آزیترومایسین ۲۵۰ (Azithromycin) از داروهای متداول جهت کاهش عفونت بعد از کاشت مو می باشد. همچنین در صورت صلاحدید پزشک یا حساسیت دارویی نسبت به آزیترومایسین می توان از داروی Ciprofloxacin استفاده کرد.


داروهای ضد التهاب

بعد از انجام کاشت مو ممکن است پوست سر دچار تورم شود. در این حالت پزشک داروهای ضدالتهاب را تجویز می کند تا تورم کاهش پیدا کند. داروهایی که برای کاهش تورم تجویز می شوند معمولا دارای ساختار کورتیکواستروئیدی هستند. یکی از این داروها هیدروکورتیزون است که در درمان تورم موثر است، اما افراد دیابتی نباید این دارو را مصرف کنند. داروهای تجویزی برای اثربخشی حتما باید طبق دستور پزشک استفاده شوند.

جهت جلوگیری از خارش بعد از کاشت مو پزشک معمولا داروی سیتریزین ۱۰ (Cetirizine) را تجویز می کند.

داروهای خواب آور

برخی از بیماران بعد از کاشت مو در به خواب رفتن مشکل دارند. در حالیکه داشتن خواب کافی برای بهبودی شما بعد از کاشت مو ضروری است. بنابراین پزشک در چنین مواقعی برای بیمار داروی خواب آور تجویز می کند. البته این بی خوابی موقتی است و مصرف داروهم فقط برای چند روز اول توصیه می شود. رایج ترین داروهایی که برای درمان بیخوابی بعد از کاشت مو تجویز می شوند والیوم (نوعی دیازپام) و Xanax هستند.

سرم شستشو و شامپوی مخصوص کاشت

بعد از انجام پیوند مو، پوست سر دچار زخم می شود و به اصلاح دلمه هایی روی پوست ایجاد می شوند. پزشک برای بهبود این زخم ها و دلمه ها، سرم شستشو تجویز می کند. سرم شستشو به ریزش دلمه ها و درمان زخم ها کمک می کند. اصولا نرمال سالین برای این مورد تجویز می شود.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو نوعی روش درمانی است که برای تحریک و رشد مجدد موها استفاده می شود. در این روش از سوزن هایی با اندازه مختلف استفاده می شود و با تزریق مواد ضروری به مو، جریان خونرسانی به سر افزایش پیدا می کند و رشد مو تحریک می شود.

این روش درمانی در درمان ریزش بعد از کاشت مو نیز موثر است. تاثیر مزوتراپی مو بستگی به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، جنسیت، تغذیه و شرایط سلامتی شما دارد. اما بطور کلی اثربخشی آن ثابت شده است.

پلاسما درمانی یا PRP

در این روش از فاکتورهای فعال رشد در خون خود بیماران استفاده می شود. پلاسما درمانی از طریق افزایش گردش خون به پوست سر، رشد موها را تحریک می کند. PRP  یا پلاسما درمانی یکی از مهم ترین درمان های بعد از کاشت مو است که در بسیاری از مواقع موثر واقع می شود.


برای اقدام به کاشت مو بهتر است با یک متخصص با تجربه در این زمینه مشاوره کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. جهت دریافت وقت مشاوره کاشت مو می توانید به سایت شهر 24 مراجعه کنید