کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاملترین مراقبت های بعد از کاشت مو FIT, ترکیبی , SUT

توصیه های بعد از کاشت مو

  • جلوگیری از تورم : برای جلوگیری از تورم در ناحیه پیشانی ، شب اول بعد از کاشت روی آن کمپرس یخ قرار دهید . اگر سینوزیت دارید این کار را انجام ندهید. برای انجام صحیح این کار می توانید هر یک ساعت به مدت ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هر نوبت حداکثر ۱ دقیقه یخ را روی پیشانی خود نگه دارید.
  • استراحت و طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو : توصیه ما به شما استراحت کامل در روز بعد از کاشت مو می باشد. برای خوابیدن صحیح زیر سر خود دو عدد بالش قرار دهید، به نحوی که سر، زاویه ۳۰ درجه داشته باشد. ترجیحا طاق باز بخوابید بطوری که سینه و شکم رو به بالا باشد. اگر نمی توانید به این حالت بخوابید به پهلوی راست یا چپ بخوابید . توجه داشته باشید که خواب کافی برای ادامه روند درمان و رشد موها امری مهم است.
  • نحوه باز کردن پانسمان : بهتر است باز کردن پانسمان را به کلینیک خانه سفید بسپارید. اگر شرایط ماندن جهت باز کردن پانسمان را ندارید طبق دستور داده شده عمل کنید. برای این کار ابتدا کلاه توری روی سر خود را که اصطلاحا آن را سرجی فیکس می نامند بردارید. سپس ناحیه بین موهای کاشت شده و برداشت را از کنار گوش قیچی کرده و پانسمان ناحیه برداشت را به آرامی بردارید. برای ناحیه کاشت لایه های بالایی را به آرامی بردارید و سپس مقدار زیادی آب روی لایه های زیرین که به ناحیه کاشت چسبیده بریزید و منتظر بمانید تا پانسمان کاملا خیس بخورد. پس از حدود ۱۵ دقیقه به آرامی پانسمان را از روی ناحیه کاشت بردارید.
  • تغذیه بعد از کاشت مو : مصرف ویتامین صبح بعد از کاشت مو هنگام صبحانه توصیه میشود ؛ مصرف مایعات و میوه ها دارای ویتامین C مانند آناناس و پرتغال را در دستور غذایی خود قرار دهید. برای دریافت دستور کامل تغذیه بعد از کاشت مو کلیک کنید.
  • داروهای بعد از کاشت مو : در صورت تجویز پزشک خوردن سفالکسین هر ۶ ساعت یکبار و مصرف مداوم و همیشگی قرص زینک.


  • شستشو، مصرف دخانیات و ورزش

    • بعد از باز کردن پانسمان تا دو روز پس از کاشت با اسپری آرایشگاه سرم نمکی روی قسمت های مذکور اسپری کنید ، بهتر است این عمل هر چند ساعت یکبار صورت پذیرد. هنگام خوابیدن انجام این کار ضروری نیست.
    • بعد از باز کردن پانسمان سر بوسیله اسفنجی که توسط شامپوی مناسب کاشت مو با کف آغشته شده است، به صورت عمودی روزی ۲ بار ضربه بزنید. این ضربه طوری نباید که اسفنج روی سر فشار داده شود.
    • در نظر داشته باشید این شستن نباید بصورت ماساژ و یا حرکات چرخشی باشد و نیز آبکشی نباید به وسیله دوش مستقیم باشد. انجام اینکار دو مرتبه در طول روز و به مدت دو هفته  تا ریزش کامل دلمه ها توصیه شده است.در طول این مدت با اسپری مخصوص آرایشگاه روزی چند بار با آب معمولی محل موهای کاشته شده را مرطوب نگه دارید.
    • از هفته سوم بعد از کاشت می توانید شستشو را روزی یکبار انجام دهید. حتی میتوانید دست خود را فقط در یک جهت روی سر خود بکشید. برای اینکار کف انگشتان خود را به آرامی روی پوست سرتان در یک جهت بکشید و اجازه دهید دلمه های به وجود آمده خود به خود کنده شوند. به طوری که دیگر دلمه ای باقی نماند. باقی ماندن دلمه ها ممکن است باعث عفونت بعد از کاشت گردد. به هیچ عنوان با ناخن آن ها را نکنید. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد شستشوی بعد از کاشت مو و نحوه استحمام به صفحه اختصاصی این مبحث مراجعه فرمایید : شستشوی بعد از کاشت مو
      • مصرف دخانیات : همانطور که در بخش توصیه های قبل از کاشت مو نیز توضیح داده شد ، مصرف سیگار و قلیان تا سه هفته پس از کاشت مو ممنوع می باشد.
      • مصرف مشروبات الکلی : مصرف نوشیدنی های الکل دار اعم از آبجو ، ودکا و … تا یک هفته پس از کاشت ممنوع می باشد؛ چرا که باعث ایجاد تغییر در روند طبیعی گردش خون شده ، همچنین باعث کاهش تاثیر داروهای بی حسی می شود.
      • انجام ورزش : تا یک ماه پس از کاشت مو از انجام ورزش های حرفه ای و ورزش های سنگین مانند شنا ، کشتی ، کوهنوردی و … خودداری کنید. مطالعه کامل در مورد ورزش بعد از کاشت مو
      • رسیدگی به مو ها : از صاف کردن ، فر کردن و سشوار دائم موها پرهیز کنید ؛ پس از یک ماه می توانید موهای خود را فقط در یک جهت شانه کنید.
      • رنگ کردن مو ها : در صورت نیاز به رنگ کردن موها از ماه دوم به بعد این کار را انجام دهید .
      • شامپو : تا یک ماه بعد از کاشت از شامپوی تجویز شده برای شست و شو استفاده نمایید ، پس از آن میوانید از شامپوی مناسب با پوست سر خود استفاده نمایید . برای دریافت اطلاعات کامل شامپوی پس از کاشت مو کلیک کنید.
    • ریزش موها بعد از کاشت : از یک هفته تا یکماه بعد از کاشت موهای کاشته شده شروع به ریزش می کند اما نگران نباشید این روند کاملا طبیعی است و پس از مدت مذکور موهای ریخته شده دوباره شروع به رشد کرده و قرمزی ناحیه کاشت نیز از بین می رود. هرچند در برخی افراد ممکن است ریزش تا ابتدای ماه ششم ادامه دار باشد. اما اگر بعد از ماه ششم ریزش مو داشتید حتما با پزشک خود در تماس باشد.
    • بی حسی سر بعد از کاشت مو ممکن است تا ابتدای ماه ششم طول بکشد. در ماهه های اول اگر در ناحیه کاشته شده بی حسی داشتید جای نگرانی نیست.

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

  • احتمال دارد این سوال بعد از کاشت مو برایتان پیش بیاید که آیا می توان از کلاه استفاده کرد یا خیر؟

    بعد از کاشت بدلیل اینکه موها بسیار حساس و ضعیف هستند باید مراقبت های توصیه شده حتما صورت گیرد تا از نتیجه مطلوب کاشت مو فاصله گرفته نشود.

    استفاده از کلاه بدلیل فشاری که ممکن است وارد کند و باعث شود فولیکول ها از جای خود خارج شوند، حداقل در هفته اول توصیه نمی شود. از هفته اول به بعد نیز اگر ضروریتی پیش آمد، می توانید از کلاه های گشاد که فشاری بر موها نیاورند و در رسیدن هوا به موها اختلالی ایجاد نکند استفاده نمایید.

    کلاه می بایست بصورت روزانه به خوبی شسته و تمیز شود تا باعث ایجاد عفونت در فولیکول ها نشود.

     برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از کاشت

بعد از کاشت مو چه کارهایی باید انجام داد؟

علاوه بر اطلاعات کافی درباره روش های کاشت مو و همچنین پیدا کردن پزشکی متخصص ، نکاتی درباره ی بعد از عمل است که نیاز به اطلاع از آن خواهیم داشت که با رعایت آن ها می توان سرعت ترمیم و بهبودی را افزایش داد.

1.مرحله ی عمل و کاشت مو در حدود 4 تا 8 ساعت زمان می برد.اگرچه می توان بعد از عمل و فردای روز عمل به کار های عادی خود بپردازید ولی اگر امکان استراحت وجود دارد حدود 3 تا 5 روز پس از عمل را استراحت کنید تا شرایط بهتری داشته باشید.

2.به دلیل تزریق شدن دارو های آرام بخش و مسکن نیاز است تا روز عمل کسی را با خود بیاورید تا هنگام ترخیص شما را تا منزل همراهی نماید.

 3.در روزهای اول پس از عمل به دلیل وجود خون خشک شده در مکان هایی که مو پیوند داده شده سعی کنید موی خود را به کسی نشان ندهید زیرا باعث حس بد در اطرافیان خواهد شد و امکان اینکه آن ها با قضاوت نا به جا شما را نا امید از این عمل کنند وجود دارد.

 4.روز های اول پس از کاشت هنگامی که می خوابید و سرتان را روی بالش قرار می دهید مراقب باشید تا با تماس سر با بالش فولیکول های مو نریزند.اگر ریزش موی شما به صورت غیر طبیعی بود فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

·       سعی کنید سرتان عرق نکند زیرا این اتفاق ممکن است باعث عفونت در محل پیوند شود.

5.در روز های اول پس از عمل کاشت مو از شستن مو های خود اجتناب کنید.

6.استفاده از کلاه و یا روسری باعث آسیب به فولیکول ها و همچنین کند شدن روند بهبودی خواهد شد.

7.در روز های اولیه بعد از عمل تا جای ممکن در معرض تابش مستقیم خورشید نباشید.این کار باعث آسیب رساندن به گرافت های مو و همچنین طولانی شدن روند بهبود خواهد شد.

8.پس از این که پزشک شما شستن مو را مجاز اعلام کرد برای جلوگیری از عفونت حاص شده از عرق کردن به آرامی موهای خود را با آب و صابون ملایم شست و شو دهید.

10.نگرانی را از خود دور کنید.در اولین روز های پس از عمل وجود زخم روی سر امری عادی است و این اتفاق سبب می شود فکرتان به این سمت برود که شاید این زخمها تا همیشه روی سر باقی بماند.اما در اکثر افرادی که عمل کرددن این طور نبوده  و از بین خواهد رفت.

11.قضاوت سریع و عجولانه نسبت به عمل خود نداشته باشید . ترمیم مو عملی است که در طولانی مدت جواب خود را نشان می دهد.

در ادامه روند کاشت، مراقبت از آن تا رسیدن به نتیجه نهایی بسیار مهم است. مهمترین روز برای کاشت ، اولین روز پس از کاشت مو است. در چند روز اول بعد از کاشت، تارهای مو در حال سازگاری با محل جدید شان هستند. بنابراین باید کاملا محل جدید تمیز نگه داشته شود. 5 روز که از کاشت گذشت باید کل سرتان را با شامپو شستشو دهید.

تمیز شدن پوست های اطراف کاشت شده، بسیار مهم است چون به رشد موهای جدید کمک می کند.

بعد از کاشت ممکن است اطراف محل کاشت متورم و یا قرمز شود که این واکنش طبیعی است و سریغ برطرف می شود. معمولا هم استفاده از آنتی بیوتیک بعد از کاشت نیاز نیست.

ارزان‌ترین روش‌های کاشت مو در ایران - کجارو

موهای کاشت شده چگونه رشد می کند؟

موهای جدید به یکباره رشد نمی کند و هر زمانی ممکن است رشد کند، سپس یک دوره استراحت کند و مجددا رشد کند. موهای چرخه رشد مخصوص بخود را دارد. موهای کاشت شده نیز یک چرخه خاص خود را دارند. 

فرایند جداسازی موهای دهنده، برش دادن آن و کاشت آن اصولا در بقیه مراحل به تارهای مو شوک می دهد به همین دلیل است که در اغلب بیماران 6 الی 8 هفته بعد از کاشت، موهای کاشت شده کاملا می ریزد در برخی افراد مصرف مینوکسیدی باعث کاهش این ریزش می شود.

در 2-3 ماه اول بعد از کاشت، موهای کاشت شده شروع به جوانه زدن زیر پوست می کند و بعد  از 4 تا 6 ماه از زیر پوست بیرون می اید. در ششمین ماه، حدود 40 تا 60 درصد از موها رشد می کند در ابتدا موهای رشد کرده ممکن است نازک و تنک باشد اما به مرور پر و ضخیم می شود. چرخه رشد موهای کاشت شده معمولا 12 ماه است مگر در برخی موارد که 18 ماه طول می کشد که این مساله در زنان رایج  است.

انتظارات و دغدغه های بعد از کاشت:

انتظار برای رشد موها می تواند یک تجربه هیجان انگیز بشد چون رشد مجدد موها چندین ماه طول می کشد و باید صبور بود تا موها از زیر پوست بیرون بزند و بتوانی نتیجه کار را ببینی.

وقتی منتشر جوانه زدن موها هستید به یاد داشته باشید که نتایج اولیه ممکن است موفقیت کاشت را کامل نشان ندهد بنابراین باید صبور بود.

میزان رشد مجدد مو در افراد مختلف متفاوت است مثلا ممکن است در یک ناحیه موها پر پشت تر از نواحی دیگر شود اما با ادامه یافتن رشد مو، توزیع موها نیز یکدست می شود.

سیر زمانی رشد موها:

روز اول که مو کاشت می شود. 2 هفته اول بعد از کاشت بسیار بحرانی است و مراقبت از موها بسیار مهم است. در این زمان اطراف موهای کاشته شده یک لایه پوسته تشکیل می شود که ب شستشو به مرور برداشته می شود. 

بعد از ان موهای کاشت شده می ریزد و در هفته چهارم دیگر هیچ مویی روی سرتان نیست.

در ماه دوم، تارهای مو وارد فاز استراحت می شود که این دوره متغیر است و چهره شخص دقیقا مثل قبل از کاشت مو است. در ماه دوم تا چهارم، موها شروع به جوانه زدن می کند.

در ماه 5 تا نهم  بیمار مشخص می کند که بخش زیادی از موها در زیر پوست در امده است. البته این موها اغلب نازک است و به مرور ضخیم تر می شود.  بعد از 1 سال 80 درصد موهای کاشت شده رشد می کند و به مروز و با کامل شدن موها، به شکل طبیعی در می اید.

در برخی بیماران بعد از 2 سال ظاهر موهای کاشت شده با بلندتر شدن موها، تا حد ممکن شبیه به موهای قدیمی می شود.

در پایان باید بگوییم که کاشتن مو نیاز به کسب اطلاعات زیادی دارد و نباید بدون مشورت با متخصصین مو اقدام به کاشت کرد.

                                                              برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.