کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت موی طبیعی (Hair transplantation)

ریزش موی مردان بنا بر مسائل ژنتیکی با طرح خاصی از جلو و اطراف در ناحیه شقیقه ها شروع می شود که ناشی از حساس بودن فولیکول این موها به هورمون های مردانه است، در حالیکه مو های پس سر و طرفین از این امر مستثنی می باشد.

در خانم ها بنا بر علل خاص مو ها در تمامی نقاط شروع به ریزش می کند و پیرو طرح مردانه نمی باشد. خصوصا بعد از یائسگی که ریزش مو شدت می یابد.

برحسب تقسیم بندی ریزش مو مردان را از نوع 1 تا 7 تقسیم بندی می کنند که نوع 1 طرح موی طبیعی می باشد که در نوع 7 طاسی کامل را نشان می دهد.

طرح ریزش موی مردانه

طرح ریزش موی زنانه

اعمال جراحی و متد های مختلف تابحال جهت رفع این مشکل انجام شده است که در حال حاضر فقط کاشت موی طبیعی قابل قبول است. بهترین سن پیوند 25 تا 45 سالگی بوده و در سنین بالاتر هم امکان پذیر است، ابتدا کاشت مو در ناحیه پیشانی و در مراحل بعدی تا کامل شدن ریزش مو در نواحی شقیقه ها و سقف سر (vertex) باید انجام شود.

 

در افرادی که موی کافی در ناحیه بانک مو (ناحیه پس سری) دارا می باشند پیوند در هر چند جلسه میسر می باشد ولی به هر حال محل برداشت مو محدودیت دارد و حداکثر 12 تا 15 هزار تار مو امکان برداشت دارد.

روش های عمل:

1- روش FUT (Follicular unit transplant) یا (Strip harvesting technique) که در این روش نواری از پوست سر به طول 20 تا 30 سانتی متر و عرض 10 تا 18 میلیمتر از ناحیه پس سری برداشته میشود که بر حسب تعداد موی موجود در یک یونیت به انواع زیر تقسیم می گردد:

الف) Macro graft که روش قدیمی بوده و در هر یونیت 10 تا 20 مو را شامل می شودو نمای موی سر عروسکی نشان می دهد که در حال حاضر انجام نمی شود.

ب) mini graft در این روش در هر یونیت 5 تا 10 تار مو برداشته می شود.

ج) micro graft در این روش در هر یونیت 1 تا 3 تار مو موجود می باشد.

 

2- FIT (Follicular isolated transplant) با پانچ های خاص مو از محل دهنده برداشته و در محل گیرنده کاشته می شود.

3- FUE (Follicular unit extraction) مانند FIT بوده ولی در هر پانچ گرافت با تعداد بیشتری از مو را شامل می شود.

 

4- BHT (Body hair transplant) در مواردی که بانک مو در ناحیه سر کم باشد مو را از سایر نقاط بدن که عمر طولانی داشته باشد بر می دارند.

البته کاشت مو در نقاط دیگر غیر از سر مانند ابرو ریش و سبیل و اسکار های ناحیه سر و صورت ناشی از سوختگی و تصادفات هم مورد دارد.

نکات ضروری جهت عمل:

- برداشت مو ها به طریقی که فرم ژنتیکی آنها حفظ گردد.

- تراکم، گسترش، جهت، زاویه و موقیعیت باید در نظر گرفته شود.

- چون امکان گرافت بیشتر در روش FUT میسر است در ضمن چربی بیشتری در اطراف گرافت ها وجود دارد، لذا می توان در مرحله اول کاشت مو از این روش استفاده نمود.

طرح های کاشت مو:

مو را در قسمت های جلو با طراحی هایی که مرسوم می باشد می توان به شکل های مثلثی (Triangle)، بیضوی (Oval)، مسطح (Flat) و هلالی (Crescent) کاشت که شایع ترین شکل در مردان نوع بیضوی و در زنان نوع مسطح می باشد.

محل برداشت مو:

اکثرا از ناحیه پس سری بین دو گوش می باشد، عمل جراحی در تمام مراحل تحت بی حسی موضعی بدون درد و تحت کنترل کامل علایم حیاتی و در محیط آرام که امکان آشامیدن، غذا خوردن، تلفن، دیدن تلویزیون و مطالعه و غیره میسر باشد انجام می گردد.

توصیه ها ی قبل از عمل:

- قطع مشروبات الکلی، دارو های ضد انعقادی مانند آسپرین و مسکن ها غیر از استامینوفن 10 روز قبل و بعد از عمل

- در صورت بیماری های خاص مشاوره از پزشک مربوطه

- انجام آزمایشات روتین قبل از عمل

- شستشوی سر با شامپو چند بار در روز مراجعه

- برداشتن زیور آلات و اشیای فلزی در هنگام عمل

- کوتاه نمودن مو هابا ماشین اصلاح نمره 4

- وعده غذای روز عمل مقوی و کم حجم باشد

مراقبت های پس از کاشت مو:

- کمپرس یخ در محل کاشت هر ساعت به مدت 20 دقیقه تا 24 ساعت و در صورت تورم از 48 ساعت بعد کمپرس آب گرم شروع شود

- گرم و مرطوب نگه داشتن محل strip تا دو هفته

- پرهیز از خم نمودن سر به جلو در روش FUT چون سبب کشش محل بخیه ها می شود

- از زور زدن، حرکات سریع و سرفه پرهیز شود

- مراجعه روز بعد جهت تعویض پانسمان و شستشو

- شستشوی سر با شامپو بچه که خون مردگی ها و دلمه ها دفع شوند (از روز چهارم که ابتدا شامپو ریخته و با آب ولرم با فشار ملایم شسته شود)، یا شستشوی سر تا 5 روز با محلول رقیق شده آب اکسیژنه (سرم نمکی 300 سی سی به اضافه 100 سی سی آب اکسیژنه صبح و شب)

- خون مردگی ها و دلمه های روی سر را دست نزنید، این خون مردگی ها به مرور زمان و با شستشوی زیاد از بین می رود

- از فعالیت بدنی شدید تا 1 هفته پرهیز شود، سپس ورزش های سبک بجز شنا و شیرجه

- برداشتن بخیه های پشت سر در روش strip دو هفته بد

- شستشوی عادی سر از دو هفته بعد بلامانع است

- استفاده از کلاه گیس جهت خانم ها از هفته سوم بلا مانع است

- چکانیدن 30 قطره از محلول ویتامین E از روز 2 تا 10 و مالش آهسته محل و محلول ماینوکسیدیل 5/3 تا 5 درصد 30 قطره در محل و ماساژ ملایم از روز دهم

- استفاده از پودر TOP (Toppik) از روز پنجم بلامانع است

- در روش FUT 10 روز بعد می توان مو ها را کوتاه نمود. در خانم ها با روش FUT از روز چهاردهم رنگ کردن مو ها بلا مانع است

- اکثر مو های کاشته شده از هفته 2 تا 6 دچار ریزش شده ولی بعد از سه ماه از ریشه رشد می نمایند و تا 8-6 ماه بعد رشد آنها کامل می گردد

- 8 تا12 ماه بعد باید مراجعه و ارزیابی شود و در صورت نیاز مرحله دوم کاشت صورت پذیرد



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


روش کاشت موی شقیقه برای خانم ها

داشتن موهایی پر پشت و زیبا در زیبایی خانم ها نقش زیادی دارد زیرا موهای سالم و پرپشت خانم ها را جوان تر و سر حال تر نشان می دهد اما برخی اوقات خانم ها به دلایل مختلفی چون ژنتیک ، تغییرات هورمونی و عادت بد سفت بستن موها در شقیقه های خود و بالای گوش دچار ریزش مو می شوند که گاهی این ریزش مو بدون بازگشت می باشد و تنها راه درمان و ترمیم این ناحیه از موی سر کاشت مو می باشد اما روش کاشت موی شقیقه برای خانم ها چگونه انجام می گیرد.

روش کاشت موی شقیقه برای خانم ها

کاشت مو روی شقیقه

بسیاری از خانم ها به دلیل عادت سفت بستن موهای خود در ناحیه شقیقه و بالای گوش خود دچار ریزش مو می شوند که درصدی از این ریزش مو قابل بازگشت می باشد اما در صورت عدم رشد مجدد موها به دلیل پیدا بودن این ناحیه از موهای سر و تاثیر ریزش آنها در زیبایی خانم ها تنها راه درمان و ترمیم ریزش موی شقیقه کاشت مو می باشد که در کاشت مو از موی طبیعی خود خانم ها که در پشت سر قرار دارند جهت پیوند مو استفاده می گردد و خانم هایی که موهای ضخیم و پرپشتی در پشت سر دارند افراد مناسبی جهت کاشت مو می باشند ولی در مقابل خانم هایی که موی پشت سر آنها نیز نازک و کم پشت باشد افراد مناسبی جهت کاشت مو نخواهند بود.

روش کاشت موی شقیقه برای خانم ها

روش کاشت موی شقیقه در خانم ها

در کاشت موی شقیقه خانم ها متخصص با توجه به میزان ریزش موها از یک روش کاشت مو یا ترکیب چند روش استفاده می نماید و به دلیل اینکه ممکن است در شقیقه ها موی اندکی وجود داشته باشد معمولا موی موجود را تراشیده و کوتاه می نماید و پس از بررسی میزان موی مورد نیاز جهت کاشت روش پیوند مو را انتخاب می نماید که امروزه بیشتر از روش sut به دلیل عدم نیاز به جراحی و بخیه زدن ناحیه شقیقه از این روش کاشت استفاده می گردد و پس از کوتاه کردن میزان مشخصی از موی پشت سر برداشت و جداسازی و کاشت مو در شقیقه با دستگاههای اتوماتیک انجام می گیرد تا پس از کاشت بر روی شقیقه ها هیچ آثاری از پیوند مو باقی نماند و خانم ها بتوانند به راحتی پس از عمل کاشت به فعالیت های خود مشغول شوند.

روش کاشت موی شقیقه برای خانم ها


روش کاشت موی شقیقه

در کاشت موی شقیقه به دلیل استفاده از موهای نسبتا بلند در خانم ها جهت کاشت پس از انجام عمل پیوند خانم ها به دلیل پوشش مناسب موی پیوند زده شده در این ناحیه پس از کاشت از انجام کاشت خود بسیار راضی می باشند که این موهای کاشته شده پس از چند هفته ریزش خواهند داشت و پس از تکمیل چرخه کامل رشد خود به رشد طبیعی و کامل خواهند رسید و به اندازه موی طبیعی خانم ها رشد خواهند داشت.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.